Thursday, August 18, 2011

Sudah jatuh terguling pula

*while writing this im still laughing at myself*

malam tu pergi sahur dkt dewan makan like 3.30am then at 5am baru tidur and i was like mengantuk nyeee lah nak bangun class at 8.30am. takpe lepas subuh aku tidur lah. tegar lah bangun 8am sempat lagi mandi mandi siap siap pergi class math 8.30am ni. so sedap sedap tidur seddenly aku terbatuk and terjaga. and aku tgk bilik awat terang semacam ? tengok tengok jam AMBIK KAU pukul 9am. and i was like FAKKKKKKK !!! IM SOOO LATEEEE. so aku pikir nak pergi tak nak pergi tak nak pergi tak? kalau tak aku tertinggal satu chapter yang agak sukar dan prof mesti sakit hati kalu aku dtg lambat. erghhh. so aku text classmate aku tanya hari nii prof punye mood okey tak. bcs last class dia punyee lah marah org dtg lambt. so diorg ckp mood dia okey hari ni. siap buat lawak lagi, diorg ckp dtg je penuh kan kedatangan. Aku pun betul jugak aku tak pernah skip class dia lagi.

So aku pun mandi bak kuching takut air. gigil aku mandi sejuk pulak air pagi pagi nii. aku mandi tak lebih 5 minit tak kurang 3 minit hahaha SETTLE ! keluar toilet berlarii aku pegi bilik dgn seliper aku yang tak ada grip mcm main ice-skating aku keluar toilet. eh eh eh eh cover cover jangan jatuh. serious mcm mak cik balik pasar dengan bakul sabun aku terhuyung hanyang. Adoi. sampai bilik aku tempas pintu KEDEGANGGGGGG ! roomate aku sorang bangun. dia ada class 10.30. dia tgk aku gelabah dia pun gelabah. adoii aku dah tak tahan gelak tgk gelagat dia, aku pun terus la mencari baju sesuai di pakai time lambat ni. elok elok aku tgh siap, roomate aku yg bangun tadi nak bangun katil, sekli KEDEGANGGGGG lagiii ! bergegar katil dia terhantuk HAHAHAHA aku dh tak tahan gelak time tu tapi wei wei lambat ! aku pakai tudung tak gosok semalam apa adahal. tak sampai 10 mint aku siap WAHHH record ! selalu lebih setengah jam -__-"

Aku pun lintang pukang larii turun kolej. aku jalan lajuu sampai mc terkengkang rasanya jadi nye. Ahh tak ada makna kau nak coverr coverr lambat ni. pegimam. class dah lah dkt bangunan yang ats jauh sikit (dekat Y) then tingkat 3. serious gigih aku mendaki ke kelas. 4 jenis tangga perlu aku tempuhi unt ke kelas. SABAR TYRA SABAR ! okeyy aku pun speed naik ke tingkat 3 tu. haaaa lega aku nampak pintu class. aku puncontrol cool fuh tarik nafas termengah mengah mengah ni. fuh fuh.

Satgi..........

Time pegang tombol pintu aku pikir mcm awkward pulak class aku dkt sini. suddenl aku rasa mcm bukan class aku tpi aku punye tangan dah ter pusing tombol lalu membuka pintu aku dah OH SHITTTTTT SILAP CLASS ! hahahaha Yang sir dalam class tu dah pandang aku tepat dan tajam sambil buat muke berkerut kerut Adoii aku dah maluu nyeee. SORRY SIR -__- paaaappp aku tutup pintu tersebut sambil menepuk dahi -___-" mana aku nak letak muka aku yang dah malu ni. aku pun baru igt class dkt shah bandar punye dewan ! time ni menyesal tak menyesal. sbb nk pegi shah bandar lagi dkt dari kolej. like 5 mint je ni dkt 10 mint berlari baru sampai. aku membazir masa dan tenga dah ni. aku pun gigih laaa terus kan barlari ke shah bandar. lalu tangga tangga dan tangga. tekengkang aku dkt tangga tak nak jatuh lagi tambah malu kang. berlari lah aku tepi tasik. naik jambatan melintasi tasik tu bergoyang goyang jambatan tu aku sorang je lalu hahaha DASYAT ! mcm hapa dah aku lari atas tu. and again tangga dan tangga lagi ke shabandar itu.

Sampai class....

aku tgk jam ada lah dkt 9.25am. aku dah aduhh please lah jgn marah prof. then dia nampak aku, " haaa lambat datang bangun lambat kee pakai jam Besarrr ? " aku dahh errmmmm Bangan lamabat sir *sambail buat muke siput akuu ahaha then dia tanya lagi kenapa lamabt ? aku pun pegi lah dkt prof tu nak ckp hal sebenar yang aku lmbt. so aku pegi dkt prof aku bisik " saya salah masuk class tadi saya pergi dkt class Y " then prof aku gelak kan aku sambil cerita dekat satu class -_____________- untung lah kene gelak ! then dia cakap ada lecture tak dalm class tu? aku pun mengambar kan lah lecture tu " dia badan besar then kulit gelap gelap, saya igt prof tp kenapa gelap sgt kan -__- then dia ada jangutt bla bla bla " prof aku cakap tu mcm kawan dia and i was like Daaaaa ? sampai habis class kene bahan dgn prof aku. nak balik aku ckap lah ' Thank you prof ' dia pun membalas ' haa ni balik sambung tidur lagi lah ni ? ' dah dah buat muke siput lagi sekali sambil terus kan berjalan tanpa menoleh pun dkt dia.

MORAL : check jadual dahulu sebelum ke kelas dan jangan mengharap kan alarm phone sgt. aku bangun phone aku dah dah kemana dah -..- bunyi ke tak pagi tadi tak perasan apa.

No comments: